Veelgestelde vragen

Sluiten
Sluiten

Distributie en promotie

  • Is mijn boek ook in het buitenland bestelbaar?

    Ook al is onze webshop nog niet beschikbaar in het Engels of Frans, toch kunnen we (bijna) overal in Europa leveren. De portkosten die de klant bovenop de winkelprijs betaalt, zijn afhankelijk van het land waarin het boek geleverd moet worden. Over het algemeen is levering in de Benelux goedkoper dan in de rest van Europa.

  • Zal Skribis promotie maken voor mijn boek?

    Een essentieel verschilpunt tussen uitgeven bij een uitgeverij en uitgeven in eigen beheer, is promotie. Uitgeverijen zullen promotie maken voor hun boeken omdat ze zo snel mogelijk de investering willen terugverdienen. Aangezien jij (of je organisatie) bij een uitgave in eigen beheer de investering hebt gedaan en het merendeel van de inkomsten ook jou (of je organisatie) toekomt, zal je zelf inspanningen moeten doen om je boek te promoten.

    Dat betekent niet dat Skribis je hierbij niet kan helpen. Op aanvraag ontwerpen we graag een flyer of een bladwijzer aangepast aan het coverontwerp van je boek. Als je ons een adressenlijst bezorgt, staat onze mailingafdeling klaar om alle geïnteresseerden per post een flyer (of bladwijzer) toe te sturen. We nemen je boek ook graag op in de elektronische nieuwsbrief van Skribis, of maken we een digitale flyer via MailChimp. Alles hangt uiteraard af van het budget dat je hiervoor ter beschikking hebt.

  • Kan ik ook andere boeken via de Skribis-webshop verkopen?

    De webshop van Skribis is in principe voorbehouden voor boeken waarvan de productie door onze redacteur in goede banen is geleid en die in onze drukkerij zijn gedrukt. Wat het begeleidingstraject betreft maken we een uitzondering voor eerdere publicaties van klanten waarmee we al jarenlang een goede samenwerking hebben. Hetzelfde geldt voor oudere afleveringen van tijdschriften, jaarboeken en reeksen die vanaf nu via Skribis gepubliceerd worden.

Terug naar overzicht